In de media is het al weken een hot item. Ik benoem hot, want de Nederlandse taal is op het gebied van marketing zo langzaam het onderspit aan het delven. Wij, en dat is iedereen, voelen zich kenbaar niet meer groots genoeg. Het grote voorbeeld hierbij is toch wel de uit de Amerika overgewaaide hype Black Friday. Benoem het en iedereen weet waar dit over gaat. Kortingen, tot ongelooflijke hoogte en achteraf bemerken dat de prijs helemaal niet zo goed was……
Een typisch geval van Hollands gedrag en eigenlijk wel raar. Want wij zijn spaarzaam, dat heeft ons groots gemaakt, en toch we trappen er weer in. Alles draait komende vrijdag op volle toeren. De Busjes karren door de straat en iedereen die hieraan deelgenomen heeft moet met een zalig gevoel de zaterdag opstaan voor het grote pakket.
Als liefhebber en adviseur van wijnen hebben wij besloten hier ook aan deel te nemen. Niet om heel Nederland via onze website te voorzien van een te goedkope wijn. Nee voor de “vaste” relaties en bezoekers van onze wijnwinkel hun steun en hun reacties over onze wijnen geven energie.
Natuurlijk is iedereen welkom, ook online, echter de gespecialiseerde producten hebben allemaal ook nog een verhaal, vaak meer dan ik kwijt kan op één webpage. Sterker nog je raakt overtuigd als je deze proeft, emotie en beleving, ook anno 2019.
En waarom op deze dag niet gewoon een actueel onderwerp ter hand nemen, nee ik benoem dit niet, maar profileer het wel. Een ondernemer moet anno 2019 veel "kunnen", en daardoor blijft het ook leuk. Jezelf uitdagen en steeds fysiek bezig blijven. Luisteren is één zaak wat zo belangrijk is. Relaties zeggen vaak meer dan een ander hoort, profiteer daar van, en beloon hen.
We zijn in Nederland en spreken Nederlands. En dat houd ik graag zo, ook om mijn marketing doeleinden te bewerkstelligen, vandaar
En nu de vraag: Wat is Roetvegen? Juist, daar geef ik geen antwoord op maar ik gebruik het gewoon voor de relaties en passanten die het leuk vinden, en deze dag graag profiteren van een meer dan geweldige aanbieding. Geen partijeninkoop maar twee gloed nieuwe producten uit ons assortiment. Want weet u? Sale is het toch elke dag.....?
Graag tot ziens!
Erik Tax
Commenti